DS Bezchibi Brtnice - Amant

20.05.2019

Přetěžká divadelní disciplína je stvoření dobré komedie či frašky. O tom jsme se mohli přesvědčit společně s diváky na představení divadelního souboru z Brtnice. Režisér si pro svou práci se souborem, a především za účelem pobavit diváky, vybral předlohu divadelní hry Pavla Němce (mimochodem také výborného amatérského divadelníka) pod názvem Amant. Představení, které je založeno na principu záměny jednotlivých osob, střídajících se dveří, zmatečných situací a bláznivých náhod, zůstalo ve včerejším provedení na poloviční cestě. Měl jsem pocit, že soubor částečně opustil linii zlogičťování a vyústění jednotlivých situací a vrhnul se na cestu dostat diváka i za cenu bolestných ztrát na svoji stranu. Což, jak bylo vidno z reakce diváků, se jim povedlo. Já osobně jsem se však cítil ošizen a je mi to upřímně líto, neboť si myslím, že větší propracovanost textu, zdůvodnění jednotlivých situací a konec konců i ukázněnost jednotlivých protagonistů by celkovému vyznění představení jenom prospěla. V řádu mého požadovaného přání se nejlépe pro mne jevila postava Pavla v provedení Vlastimila Václavka a postava přeukrutně snaživého policisty v provedení Martina Cejnka.

Ladislav Valeš, odborný porotce

© 2020 Hanácký divadelní máj, Němčice nad Hanou
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky